Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

10 εύκολα και υγιεινά κολατσιό όταν ταξιδεύετε οδικώς με τα παιδιά


Είτε προετοιμάζεστε για οχτάωρο ταξίδι είτε για μια μικρή βόλτα στο εμπορικό κέντρο μερικά εύκολα, υγιεινά κολατσιό μπορούν να κρατήσουν τα παιδιά χορτάτα. Το τελευταίο πράγμα που δε θα θέλατε σ’ ένα πολύωρο ταξίδι με τ’ αυτοκίνητο είναι να σταματήσετε σ’ ένα βενζινάδικο και να ξοδέψετε χρήματα σε σνακ που δεν είναι και τόσο υγιεινά για τα παιδιά σας. Επιπλέον, έχοντας στο αυτοκίνητο σακούλες γεμάτες επιμελώς με φαγητά που τρώγονται χωρίς μαχαιροπίρουνα βοηθούν να κρατήσετε τα παιδιά σας απασχολημένα, έτσι ώστε να μπορέσετε να συγκεντρωθείτε στο δρόμο αντί ν’ ασχολείστε με τη φασαρία στο πίσω κάθισμα. Ακολουθούν 10 σνακ για οδικά ταξίδια, τα οποία είναι υγιεινά, εύκολα στην προετοιμασία κι απαιτούν λίγο καθαρισμό:
1.     Φέτες μήλου
Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι ξεφλουδίστε μερικά μήλα και κόψτε τα σε φέτες για το δρόμο. Πακετάρονται εύκολα σε μικρές πλαστικές σακούλες και είναι τέλεια για μεγάλα ταξίδια, επειδή στην πραγματικότητα δεν απαιτούν καθάρισμα, για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει κουκούτσι ή σπόρος μήλου που να μην μπορείτε να χειριστείτε μιας και είναι όλα κομμένα εκ των προτέρων. Δοκιμάστε να πασπαλίσετε λίγη κανέλα στις πλαστικές σακούλες και να τις κουνήσετε για έξτρα γεύση.
2. Καρότα
Τα κομμένα καρότα σε φέτες είναι ένα άλλο υπέροχο σνακ για μεγάλα ταξίδια που απαιτούν μικρή προετοιμασία και μπορούν να μεταφερθούν εύκολα σε πλαστικές σακούλες. Τα παιδιά λατρεύουν την τραγανότητά τους, ενώ οι γονείς τα λατρεύουν για τις βιταμίνες και τις θρεπτικές ουσίες τους. Οι λεπτές φέτες καρότου είναι ένας άλλος τύπος τροφίμου για ταξίδι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εύκολα, επειδή δεν κολλάνε και θέλουν πολύ λίγο καθάρισμα.
3. Σπιτικό μίγμα φυτικών ινών
Μερικές συσκευασίες μίγματος φυτικών ινών του εμπορίου δεν είναι τόσο υγιεινές όσο δείχνουν. Αν θέλετε πραγματικά να φροντίσετε τη διατροφή των παιδιών σας δοκιμάστε να κάνετε το δικό σας μίγμα στο σπίτι. Μπορείτε να συμπεριλάβετε τα συνηθισμένα φιστίκια, καρύδια, αμύγδαλα και σταφίδες, ακόμα και μικρά κομμάτια μαύρης σοκολάτας για να ικανοποιήσετε την αδυναμία των παιδιών σας στα γλυκά. Είναι μια πολύ καλύτερη εναλλακτική λύση απ’ το γλυκό που θ’ αγοράζατε στο βενζινάδικο.
4. Κράκερ ολικής αλέσεως
Δώστε στα παιδιά σας μερικούς υγιεινούς υδατάνθρακες για να τα βοηθήσετε να νιώσουν χορτάτα με μερικά κράκερ ολικής αλέσεως μέχρι να σταματήσετε για φαγητό. Αν δε σας ενοχλεί η ακαταστασία που θα προκληθεί, μπορείτε να προσθέσετε γιαούρτι ή φιστικοβούτυρο για να δώσετε στα παιδιά σας μια ποικιλία γεύσεων.
5. Σπιτικά φλιτζάνια φρούτων
Τα φλιτζάνια φρούτων είναι εύκολα διαθέσιμα στο σούπερ μάρκετ της περιοχής σας και είναι πολύ βολικά για το δρόμο. Το πρόβλημα έγκειται κυρίως στο ζαχαρούχο σιρόπι που προσθέτει επιπλέον θερμίδες σ’ ένα υγιεινό σνακ και λερώνει πολύ για μια βόλτα με τ’ αυτοκίνητο. Πάρτε μερικά μικρά, πλαστικά ποτήρια και γεμίστε τα με ψιλοκομμένα φρούτα της επιλογής σας, όπως:
  • πεπόνια
  • φράουλες
  • μπανάνες
  • Καλύψτε τα κύπελλα με το πλαστικό περικάλυμμα για να παραμείνει η φρεσκάδα και για να τα σερβίρετε στα παιδιά σας στο αυτοκίνητο όταν πεινάσουν.
6. Αποξηραμένα φρούτα
Αν τα μικροσκοπικά, κολλώδη δάχτυλα που αγγίζουν τις ζώνες ασφαλείας, τις ταπετσαρίες και τα τζάμια του αυτοκινήτου σας ενοχλούν, τότε θα πρέπει να προσπαθήσετε να συσκευάσετε ξηρούς καρπούς αντί για τη συνηθισμένη ποικιλία για το οδικό ταξίδι σας. Τ’ αποξηραμένα βερίκοκα και τα μάνγκο είναι αρκετά δημοφιλή και σχετικά φτηνά στο σούπερ μάρκετ της περιοχής σας.
7. Φέτες πορτοκαλιού
Ενώ μπορεί να μην είναι το πιο καθαρό σνακ, τα πορτοκάλια είναι αρκετά εύκολο να συσκευαστούν και να προετοιμαστούν. Το γεγονός ότι είναι μια σημαντική πηγή βιταμίνης C θα πρέπει να σας δώσει αρκετούς λόγους για να τα προτιμήσετε στο επόμενο ταξίδι που θα κάνετε με τ’ αυτοκίνητο κι εξακολουθούν να συγκαταλέγονται στα σνακ.
8. Σακούλες δημητριακών
Τα μικρά σακουλάκια που είναι γεμάτα με τ’ αγαπημένα δημητριακά των παιδιών σας είναι υπέροχα σνακ που δεν απαιτούν μπολ, κουτάλι ή γάλα για να φαγωθούν. Τ’ αποξηραμένα δημητριακά αποτελούν εξαιρετικό κολατσιό, και ακόμα κι αν τα παιδιά σας πετάξουν κάποιες ποσότητες στο πίσω κάθισμα είναι αρκετά εύκολο να καθαριστούν.
9. Σφιχτά αυγά
Τα σφιχτά αυγά είναι ένα υπέροχο κολατσιό που μπορείτε να συνδυάσετε με κράκερ ολικής αλέσεως ή μπορούν να συσκευαστούν ως ξεχωριστό σνακ. Απλά, θυμηθείτε ν’ αφαιρέσετε το τσόφλι κατά τη συσκευασία, αλλιώς θα καταλήξετε να καθαρίζετε μικροσκοπικά κομμάτια απ’ το τσόφλι του αυγού στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου σας.
10. Mίνι σάντουιτς
Κάντε σάντουιτς σε μέγεθος μπουκιάς με τόνο ή με αλλαντικά, όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα ή ζαμπόν, τα οποία είναι τέλεια σνακ για το δρόμο. Μόνο, σιγουρευτείτε ότι χρησιμοποιείτε ψωμί ολικής αλέσεως κι ότι προσθέσατε λίγη μαγιονέζα. Ή ακόμα καλύτερα, παραλείψτε τη μαγιονέζα και χρησιμοποιήστε μουστάρδα. Φυσικά, μπορείτε πάντα να πακετάρετε τα σάντουιτς με κανονικό μέγεθος όταν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο παραλείποντας έτσι τη στάση για ανεφοδιασμό στο πλησιέστερο βρώμικο ταχυφαγείο.
Matthew Cenzon: 10 Easy And Healthy Road Trip Snacks For Kids. http://www.symptomfind.com/nutrition-supplements/healthy-road-trip-snacks/

Elena Arvanitou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου