Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

Τέσσερις κύριες γενεαλογίες



ΟΙ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΕΣ  ΑΣΚΗΣΗΣ  
Στο βουδισμό υπάρ χουν τέσσερις κύριες γενεαλογίες που έχουν τις ρίζες τους στην Ινδία και που άνθισαν στο Θιβέτ, οι Νυίγκμα, οι Καγκιού, οι Σάκυα, και οι Γκελούκ. Κάποιες απ' αυτές, όπως οι Σάκυα και οι Γκελούκ, έδωσαν περισσότερη έμφαση σε μια διανοητική, πιο διανοουμενίστικη άποψη επί των διδασκαλιών, εκπαιδεύοντας τους μαθητές με πιο ειδικές γνώσεις και ως επιστήμονες της λογικής. Οι άλλοι, Νυίγκμα και Καγκιού, έδωσαν μεγαλύτερη έμφαση στην άσκηση του διαλογισμού, γι' αυτό και αποκαλούνται «οι γενεαλογίες της άσκησης». Ο ιδρυτής της κοινότητας της Σαμπάλα, ο Βίντυαντάρα Τσόγκυαμ Τρούνγκπα Ρίνποτσε, κράταγε κι απ΄ τις δύο γενεαλογίες των Καγκιού και των Νυίγκμα, καθώς και ο γιος του και τωρινός αρχηγός της Σαμπάλα, ο Σάκυονγκ Μίπαμ Ρίνποτσε. 
                             Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΓΚΙΟΥ
Ο Ινδός μαχασίντα Τιλόπα υπήρξε ο ιδρυτής αυτού που αργότερα ονομάστηκε γενεαλογία των Καγκιού. Πέρασε όλη του τη ζωή τριγυρίζοντας από μέρος σε μέρος και σπουδάζοντας το διαλογισμό με διάφορους δασκάλους. Τελικά, διαλογίστηκε μονάχος του μέσα σε μια χόρτινη καλύβα στις όχθες του ποταμού Γάγγη, μέχρι που πραγμάτωσε την αληθινή φύση του νου του. Έλαβε απ' ευθείας μετάδοση των διδασκαλιών στη Μαχαμούντρα από τον βούδα του ντάρμακάγυα Βάτζραντάρα.Ένας από τους πιο σημαντικούς μαθητές του ήταν ο Ινδός μαχασίντα και σοφός Ναρόπα. Στο απόγειο της καριέρας του ως πρύτανης του πανεπιστημίου Ναλάντα, θυσίασε τα πάντα που είχε πετύχει, για να ψάξει να βρει έναν αυθεντικό δάσκαλο. Βρήκε τον Τιλόπα και μελέτησε κοντά του επί δώδεκα χρόνια όσο που να φωτιστεί.Ένας από τους κύριους μαθητές του Ναρόπα ήταν ο Θιβετανός μεταφραστήςΜάρπα Τσόγκυι Λόντρο. Με κίνδυνο της ζωής του επιχείρησε  τρία μακρά ταξίδια από τα Ιμαλάια στην Ινδία για να μελετήσει το ντάρμα με τον Ναρόπα κι άλλους μεγάλους δασκάλους. Μετέδωσε τις διδασκαλίες στον Θιβετανό ασκητή και ερημίτη Μιλαρέπα. Ο Μιλαρέπα με τη σειρά του τις μετέδωσε στον Γκαμπόπα, που είχε ήδη εκπαιδευτεί από την μοναστική γενεαλογία των Καντάμπα. Από τότε μέχρι και σήμερα, οι διδασκαλίες των Κάγκιου πέρασαν από δάσκαλο σε μαθητή σε μια αδιάσπαστη γενεαλογική αλυσίδα.Από την εποχή του Γκαμπόπα, η γενεαλογία των Κάγκιου αναπτύχθηκε σε αρκετά παρακλάδια που ονομάστηκαν «τα τέσσερα μεγάλα και τα οκτώ μικρότερα σχολεία.» 
               Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΝΥΙΓΚΜΑ
Η γενεαλογία των Νυίγκμα («οι αρχαίοι») είναι η παλαιότερη από τις τέσσερις Θιβετάνικες γενεαλογίες, πηγαίνοντας πίσω στον ένατο αιώνα, όπου ο ιδρυτής της Πάντμασαμπάβα, που ταξίδεψε από την Ινδία στο Θιβέτ, εγκαθίδρυσε το πρώτο Θιβετάνικο μοναστήρι, το Σάμυε.Η Αγιότητα του ο Ντούντζομ Ρίνποτσε ήταν ο εξόριστος ηγέτης της γενεαλογίας των Νύιγκμα μέχρι την παρανιρβάνα του στα 1987. Η Αγιότητα του ο Ντίλγκο Κυέντσε Ρίνποτσε ανέλαβε αυτόν το ρόλο μέχρι τη δική του παρανιρβάνα το 1991. Υπήρξε δάσκαλος και πολύ στενός συνεργάτης του Βίντιαντάρα, υπήρξε επίσης δάσκαλος του Σάκυονγκ Μίπαμ Ρίνποτσε (τότε λεγόταν Σάουανγκ). Ο Σεβαστός Πένορ Ρίνποτσε είναι αυτή τη στιγμή ο ηγέτης της γενεαλογίας των Νυίγκμα. 
               Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΣΑΡΜΑΝΓΚ
Η παράδοση των Σάρμανγκ ιδρύθηκε από τον σί ντα Τρούνγκμα-σε (γύρω στα 1400). Ο Τρούνγκμασε έλαβε τις διδασκαλίες της μαχαμούντρα από τον Ντέσιν Σέκπα, τον πέμπτο Κάρμαπα (1384-1415). Έλαβε διδασκαλίες Νύιγκμα του Κάντρο Νυίνγκτικ («Η Εσώτατη Ουσία των Ντακίνι») από τον δάσκαλο Μενυάκπα. Ο Τρούνγκμασε που δεν ήταν ο ίδιος ένας τούλκου, υπήρξε ο δάσκαλος του πρώτου Τρούνγκπα. Οι παρακάτω είναι μια λίστα των Τρούνγκπα τούλκου: 1.Κούνγκα Γκυάλτσεν, 2.Κούνγκα Σάνγκπο, 3.Κούνγκα Όσερ, 4.Κούνγκα Νάμγκυαλ, 5.Τέντζιν Τσόγκυαλ, 6.Λόντρο Τένπελ, 7.Τζάμπελ Τσόγκυαλ, 8.Γκυούρμε Τένπελ, 9.Κάρμα Τένπελ, 10.Τσόγκυι Νυίνζε (1875-1938), 11.Τσόγκυι Γκυάτσο (1940-1987), 12.Τσόγκυι Σενγκάυ(1989- ).Οι Σάρμανγκ Κάγκυου είναι ιδιαιτέρως γνωστοί για τη διάδοση της γενεαλογίας των Σάρμανγκ, την άσκηση της Τσάκρασαμβάρα, και για τις παραστάσεις του χορού της Τσάκρασαμβάρα 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου