Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011


Ø  Σε δήλωσή σου είχες πει ότι δεν χρησιμοποιείς πινέλα για πιο λόγο;                                                                                                              Αυτό γινόταν κυρίως παλαιοτέρα όχι ότι δεν γίνεται και τώρα κάποιες φορές. Ήθελα να έχω μια άμεση επαφή με την επιφάνεια, ήταν σαν να ερωτοτροπούσα με αυτό που έκανα, αναζητούσα την αμεσότητα. Έχει αλλάξει τώρα η δουλειά μου η τεχνοτροπία της και ευτυχώς αυτό, γιατί μισώ την επανάληψη τόσο στην τέχνη όσο και στην ζωή. Με τα χρόνια επέρχεται και η γνώση, αν και ο χρόνος είναι σχετικός πάντα.
Ø  Εξήγησε το μου αυτό «ο χρόνος είναι σχετικός»
Για μένα δεν υπάρχει χρόνος πιστεύω ότι ζούμε σε ένα χρονικό άχρονο. Τι είναι ο χρόνος, είναι εφεύρημα του ανθρώπου. Η ζωή όπως είναι τώρα υπήρχε και χιλιάδες χρόνια πριν με την ίδια της εξέλιξη τη μέρα και τη νύχτα. Ο χρόνος δεν είναι θέλημα του Θεού αλλά του ανθρώπου.
Ø  Δεν συμφωνείς να θέτουμε τη ζωή μας σε χρονικά διαστήματα;
Όχι καλύτερα σε εποχές, που μέσα σε αυτές θέλουμε να αλλάξουμε ή να δώσουμε κάτι διαφορετικό.
Ø  Ποιο έργο σου έχει μείνει χαραγμένο για οποιοδήποτε λόγο;
Το κάθε έργο για μένα έχει την διαφορετικότητα του από το πρώτο μέχρι την ασπρόμαυρη σειρά που ετοιμάζω. Ανεξαρτήτως τεχνοτροπίας είτε με πινέλα είτε με δάχτυλα, το καθένα έχει μια ιδιαιτερότητα. Τώρα αν μπω στη διαδικασία να θυμηθώ κάποια ένα από τα έργα μου είναι η «Οικουμενική θλίψη... Αποτέλεσμα της Παγκοσμιοποίησης», «ο  κόκκινος θρύλος Του Πόρτο Λεόνε», «η Προφητεία» και το τελευταίο για μένα το «DaDarsa» το οποίο αλλάζει την γραφή μου.
Ø  Επανειλημμένα έχουμε χρησιμοποιήσει την έκφραση μεταφυσική δραστηριότητα τι είναι για εσένα μεταφυσικό;
Το αίσθημα της σύλληψης ήταν για εμένα μεταφυσική δραστηριότητα. Μεταφυσικό θεωρείτε κάτι που δεν μπορούν να το εξηγήσουν οι επιστήμονες. Όταν λοιπόν βγαίνει κάτι από εμένα που δεν μπορώ να το επαναλάβω τότε αυτό είναι μεταφυσικό. Το να μην μπορώ σαν δημιουργός να επαναλάβω κάτι που συνέβει για εμένα αυτόματα είναι μεταφυσικό. Όπως αυτό που πιστεύω και λαμβάνω το φως του.
Ø  Τι είναι αυτό που πιστεύεις και λαμβάνεις το φως του;
Να διασπάμε και να συνενώνετε όλη η εσωτερική μου διάθεση με το σύμπαν. Ο άνθρωπος είναι ένα μόριο του σύμπαντος άψογα δομημένο.
Ø  Η τέχνη είναι δύναμη;
Ναι από μόνη της η τέχνη είναι δύναμη, είναι η δική μας δύναμη . Δηλαδή να βρούμε τον τρόπο να την εξωτερικεύουμε. Αυτό δεν υπάρχει κάποια σχολή να το διδάξει ,είναι ή το χεις ή δεν το χεις. Χωρίς όμως να σημαίνει ότι όποιος κάνει τέχνη κάνει και δυνατή τέχνη.
 Ø  Η τέχνη έχει μία δόση ανασφάλειας ίσως για το αν γίνει αποδεκτή;
Όχι για το αν γίνει αποδεκτή. Μ ενδιαφέρει η δύναμη στην τέχνη και όχι να είναι εναρμονισμένη, να είναι δυνατή να αντέξει στο χρόνο. Κάτι που όλο ένα που θα το βλέπουμε θα το ανακαλύπτουμε. Δεν μου αρέσει η έκφραση ωραίο έργο και μένουμε εκεί το Α και το Ω στην τέχνη είναι η αρμονία και η πρωτοτυπία.
Ø   Θα ήθελα να μου μιλήσεις και να μου αναλύσεις το έργο που κρατάω στα χέρια μου.
Είναι ο κόκκινος θρύλος του Πόρτο Λεόνε. Ο τίτλος δόθηκε  αφού είχα ολοκληρώσει το έργο μέχρι εκεί που μπορούσα. Όταν είδα αυτό που μπόρεσα είδα ότι ταυτίζεται απόλυτα με την ιστορία του τόπου μου του Πειραιά.  Και ο θρύλος από τον οποίο πήρε το όνομα το έργο οφείλεται από το μνημείο του λιονταριού το οποίο το αυθεντικό είναι στη Ιταλία και αντικαταστήθηκε με αυτό εδώ. Η εργασία για το συγκεκριμένο έγινε κατακαλόκαιρο στην ταράτσα του σπιτιού μου ζωγραφίζοντας σ ένα μεγάλο ξύλο. Και τώρα βρίσκεται στην Τράπεζα Πειραιώς
Ø  Γιατί ένας άνθρωπος που έχει δεχτεί πολλές διακρίσεις που τα έργα του είναι γνωστά σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει μια διεθνή καριέρα γιατί επέλεξε να ζει στην Ελλάδα;
Το 2006 μου έγινε πρόταση να ζήσω στο εξωτερικό αλλά οι συγκυρίες ήταν έτσι ώστε δεν επέλεξα να πάω στη Ν.Υ. Ανεξαρτήτως όμως είναι επιλογή μου να μείνω στη Ελλάδα, την λατρεύω και δεν θέλω να φύγω ειδικά τώρα την ύστατη ώρα που περνάει τόσες δυσκολίες. Προτάσεις υπάρχουν δεν θέλω να οριοθετήσω αν θα είμαι εδώ αύριο ή στο εξωτερικό
Ø  Λένε ότι η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της ή ότι οι καλλιτέχνες της δεν μπορούν να ξετυλίξουν όλο του το ταλέντο ενώ στο εξωτερικό είναι πιο εύκολο.
Σίγουρα αλλά χρωστάω ευγνωμοσύνη στον κόσμο, δεν θέλω να είμαι μίζερος με τον τόπο μου και αρνητικός με την Ελλάδα θα είναι και η Ελλάδα με μένα. Δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της. Τώρα αν δεν έχουμε την παιδία, τους συλλόγους την κρατική πρόνοια τόσο δυνατά όσο άλλα κράτη να αγκαλιάζει και να υποστηρίζει τους καλλιτέχνες της σ αυτό το κομμάτι έχουμε μείνει λίγο πίσω ίσως στο μέλλον να γίνει κάτι. Μη τα ρίχνουμε όλα στην Ελλάδα ας δούμε τους πρεσβευτές της και να μην κάνουμε τα ίδια λάθη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου